Sieć, czyli powtarzalność

Jedząc posiłek w knajpie liczymy na to, że będzie on smaczny. Jeśli jemy go w restauracji sieciowej któryś raz z rzędu, to pamiętamy dobrze jego smak, konsystencję i charakter.

Generalnie oczekujemy, że potrawa będzie smakować i wyglądać tak samo. To jeden z kluczowych wyróżników dotyczących sieciowych lokali.

O ile w tradycyjnej restauracji oczekujemy, że otrzymamy danie wyjątkowe, będące wynikiem inwencji kucharza i odzwierciedleniem jego indywidualnych umiejętności, to sieciówka ma nam dać to, co już znamy. Powtarzalność jest zatem bardzo ważna, a jej wypracowanie i wdrożenie we wszystkich lokalach danej sieci nie jest wcale rzeczą prostą.

Wymaga to od menadżerów i kierowników wiele pracy, szkoleń i korzystania z gotowych wzorców. Zwykle duże sieciówki inwestują sporo środków w szkolenia dla swojej załogi.

To przekłada się na efekt w postaci systematyzacji i schematyczności, która w tak działających przedsiębiorstwach jest szalenie ważna. My z kolei, jako klienci, możemy ocenić, czy w różnych placówkach sieci potrawy smakują i prezentują się tak samo.

www.mextra.pl żaluzje fasadowe poznań